• Bibliotheken
  • Poppodia & Festivals
  • Theaters & Schouwburgen
  • Cultuureducatie, Filmhuis
  • Musea
  • Podiumkunsten

Cultuur

Een veilige omgeving is niet alleen belangrijk voor je gasten, maar ook voor je personeel. Seksuele intimidatie, agressief gedrag, drank- en drugsmisbruik. Allemaal voorbeelden van grensoverschrijdend gedrag en dus onveilige situaties. Je kunt het bijna niet voorkomen, maar je kunt je medewerkers wel voorbereiden. Hoe ga je om met dergelijke situaties? Wat mag en wat kan je doen?

>> Meer weten over de verantwoordelijkheid van de werkgever in het geval van bedrijfsveiligheid en flexwerkers? Lees er hier alles over.
Seksueel overschrijdend gedrag, frustratie over leeftijdsgrenzen, onbegrip over tassencontroles of ruzie over zitplaatsen. Ook in de cultuurbranche neemt ongewenst, agressief gedrag toe. Bijna de helft van de medewerkers in de recreatie heeft er weleens mee te maken gehad. Helaas kun je het bijna niet voorkomen, maar je kunt wel zorgen dat je voorbereid bent. Weten jouw medewerkers wat zij moeten doen als zij hiermee te maken krijgen? 

Omgaan met ongewenst gedrag

Grensoverschijdend, agressief gedrag van gasten. Helaas krijg je er regelmatig mee te maken. Mensen zijn gefrustreerd, ongeduldig of onder invloed van drank of drugs. Gedrag dat je niet hoeft te accepteren, maar het blijven wel je gasten. Hoe ga je daarmee om? En wat kun je er aan doen?
>  Wat doe jij tegen ongewenst gedrag?
Wat ben je verplicht te regelen?
Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag Basis
Schelden, vechtpartijen, treiteren of seksuele intimidatie. Allemaal vormen van ongewenst gedrag dat steeds vaker voorkomt. Het lijkt er bijna bij te horen tegenwoordig. Hoe ga je daar nou op een respectvolle, maar effectieve manier mee om?
 
Ongewenst gedrag
Grensoverschrijdend gedrag en seksuele intimidatie
In jouw branche heb je helaas vaak te maken met ongewenst gedrag, agressie en/of seksuele intimidatie. Daarom hebben wij speciaal voor jou een training ontwikkeld waarin je vaardigheden, tips en tricks leert hoe je hier op een klantvriendelijke manier mee om kan gaan.
 
Ongewenst gedrag
Aanspreken op regels en procedures
Ben jij verantwoordelijk voor aanspreken van gasten op en het navolgen van de regels en procedures? Dan komt het regelmatig voor dat je te maken krijgt met weerstand of zelfs verbale agressie. Wij geven je praktische handvatten om grip te krijgen op de situatie.
 
Wij hebben veel ervaring in de cultuurbranche. Ervaring die we graag met je delen. Al onze producten en programma’s hebben we daarom aangepast op jouw situatie. Qua inhoud en voorbeelden, maar ook op de manier waarop we de stof behandelen. Onze docenten zijn experts die precies weten wat de veiligheidsrisico’s voor jouw organisatie zijn. Op deze pagina hebben we een aantal geschikte trainingen voor jou geselecteerd. Toch liever ons complete cursusaanbod bekijken?
Naar het complete aanbod

CRISISMANAGEMENT

Ook in de cultuursector kun je te maken krijgen met een crisis, je bent immers vaak gevestigd in een drukke omgeving waar een hoop kan gebeuren. Om de bedrijfscontinuïteit tijdens een crisis te kunnen borgen moet je voorbereid zijn. Vooral als je ook de verantwoordelijkheid hebt voor je gasten. Of je nu een beginnend Crisis Management Team hebt of al wat meer ervaren bent, wij ondersteunen je met diverse trainingen en workshops.
Lees meer over crisismanagement
Crisismanagement
Crisismanagement training met casus
Als medewerker in de cultuursector ben jij verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw gasten. Ook tijdens een crisis. Dat vraagt om een goede voorbereiding. Maak kennis met de taken en verantwoordelijkheden van het Crisis Management Team en de verschillende fasen van een crisis. 
 
Crisismanagement
Omgevingsanalyse
Stel: je krijgt te maken met een crisis. Het is dan heel belangrijk om ook je online omgeving in de gaten te houden. Zo kun je je woordvoerder goed van de juiste informatie voorzien. Wat is het sentiment? En wat wordt er via (sociale) media verspreid? Zo haal je de buitenwereld naar binnen.
 
Crisiscommunicatie
CRISISCOMMUNICATIE & SOCIAL MEDIA
Tijdens een crisis is snelle, heldere communicatie van belang. Doe je dit niet? Dan loop je de kans de regie te verliezen en wordt de crisis ook een mediacrisis. Dat kan leiden tot verkeerde beeldvorming. Na de training Crisiscommunicatie weet je precies wat je wel of juist niet moet doen.
 

Advies & begeleiding

Ons brancheteam Cultuur is specialist in wat er zoal komt kijken bij het organiseren van veiligheid in jouw branche. Kom je er zelf niet uit en wil je graag advies? Of besteed je het regelen van de bedrijfsveiligheid van jouw organisatie graag uit aan iemand die er verstand van heeft? In overleg is veel mogelijk. Wij passen ons graag aan jouw wensen aan.

Lid van een brancheorganisatie?

Als lid van onderstaande brancheorganisaties profiteer je van aantrekkelijke kortingen.
                    

info@veiligheidstrainingen.nl

024 373 0977
Bel ons terug
.