Bedrijfsveiligheid in de retail

Naast het aanbieden van een zorgvuldig uitgekozen assortiment, wil je als ondernemer dat zowel klanten als medewerkers zich op hun gemak én veilig voelen in jouw winkel. Dit draagt immers bij aan de winkelbeleving van jouw klant. Een veilige winkel draait vooral om het voorkomen en tegengaan van criminaliteit, agressie en geweld. Toch kun je nooit helemaal voorkomen dat er zich een onveilige situatie voordoet. Winkeldiefstal, overvallen en gefrustreerde klanten komen helaas regelmatig voor. In dat geval wil je dat je medewerkers weten wat er van hen verwacht wordt en wat zij moeten doen. Wij helpen je daarbij. 


Neem contact met
ons op via:
024 844 6507
 
Frustratie over een product dat niet leverbaar is, verhoogde prijzen of het afhandelen van winkeldiefstal. Soms worden klanten zo boos dat zij zichzelf niet meer in de hand hebben. Maar liefst 40% van het winkelpersoneel heeft met dit gedrag te maken. Weten jouw medewerkers hoe zij hiermee om moeten gaan? Kill them with kindness! Bekijk onze 8 tips over Omgaan met ongewenst gedrag in de retailsector! 
 

Omgaan met ongewenst gedrag

Grensoverschijdend, agressief gedrag van klanten. Helaas krijg je er in de retail regelmatig mee te maken. Mensen zijn gefrustreerd, ongeduldig of begrijpen niet waarom een product ineens niet meer verkrijgbaar is. Gedrag dat je niet hoeft te accepteren, maar het blijven wel je klanten. En klant is koning. Hoe ga je daarmee om? En wat kun je er aan doen?
Wat doe jij tegen ongewenst gedrag?
Wat ben je verplicht te regelen?
Ongewenst gedrag
Winkeldiefstal preventie
Als medewerker in de retail heb je bijna dagelijks te maken met ongewenst gedrag, agressie en/of diefstal. Daarom hebben wij speciaal voor jou een training ontwikkeld waarin je vaardigheden, tips en tricks leert hoe je hier op een klantvriendelijke manier mee om kan gaan.
 
Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag Herhaling
Tijdens onze interactieve, praktijkgerichte herhalingscursus Ongewenst gedrag worden je kennis en vaardigheden kort opgefrist. Daarnaast kijken we hoe we je professionele houding verder kunnen ontwikkelen om zo ongewenst gedrag nog effectiever aan te pakken.
 
Ongewenst gedrag
Aanspreken op regels en procedures
Ben jij verantwoordelijk voor aanspreken van klanten op en het navolgen van de regels en procedures in jouw winkel? Dan komt het regelmatig voor dat je te maken krijgt met weerstand of zelfs verbale agressie. Wij geven je praktische handvatten om grip te krijgen op de situatie.
 
Wij hebben veel ervaring in de retailbranche. Ervaring die we graag met je delen. Al onze producten en programma’s hebben we daarom aangepast op de retail. Qua inhoud en voorbeelden, maar ook op de manier waarop we de stof behandelen. Onze docenten zijn experts die precies weten wat de veiligheidsrisico’s voor jouw organisatie zijn. Op deze pagina hebben we een aantal geschikte trainingen voor jou geselecteerd. Toch liever ons complete cursusaanbod bekijken?

> Naar het complete aanbod

Crisismanagement

Ook als ondernemer in de retail kun je te maken krijgen met een crisis, je bent immers vaak gevestigd in een drukke omgeving waar een hoop kan gebeuren. Om de bedrijfscontinuïteit tijdens een crisis te kunnen borgen moet je voorbereid zijn. Vooral als je ook de verantwoordelijkheid hebt voor de klanten in jouw winkel. Of je nu een beginnend Crisis Management Team hebt of al wat meer ervaren bent, wij ondersteunen je met diverse trainingen en workshops. Lees meer over crisismanagement
Cursus
Basis crisismanagement
  • Klassikaal en online
  • Ook individueel te volgen
  • 1 lesdag
  • Inclusief scenario-oefeningen
  • Geen ervaring nodig
 
Cursus
Crisismanagement met oefening
  • Minimaal 5 en maximaal 8 deelnemers
  • Voor beginnende en getrainde teams
  • Mogelijkheid om met eigen scenario's te werken
  • 1 dagdeel van 4 uur
  • Certificaat 1 jaar geldig na afronding oefening
 

Advies & begeleiding


Ons brancheteam retail weet wat er zoal komt kijken bij het organiseren van veiligheid in jouw branche. Kom je er zelf niet uit en wil je graag advies? Of besteed je het regelen van de bedrijfsveiligheid van jouw organisatie graag uit aan iemand die er verstand van heeft? In overleg is veel mogelijk. Wij passen ons graag aan jouw wensen aan.

info@veiligheidstrainingen.nl

024 373 0977
Bel ons terug
.