Veiligheid in zakelijke organisaties

De kranten staan er vol van: agressie tegen hulpverleners, op scholen of alleen al van agressie op straat. Ongewenst, grensoverschrijdend gedrag van collega’s onderling haalt vrijwel nooit de media maar richt ook heel veel psychische schade aan. Daarnaast krijgen steeds meer werknemers te maken met agressie van boze klanten. Maar liefst 33% van de werknemers heeft te maken met grensoverschrijdend gedrag. Van hun eigen collega’s of van hun leidinggevende. Een enorm percentage, maar helaas kun je met verontwaardiging je medewerkers niet beschermen. Wat je wel kunt doen is maatregelen nemen en je medewerkers leren hoe zij met dit gedrag om kunnen gaan. Zo werk je samen aan een veilige, prettige werkomgeving voor iedereen.
 
>> Wil je inspiratie opdoen voor de veiligheidsaanpak van jouw organisatie? Ontdek hoe andere organisaties aan de slag gaan met veiligheid op de Laat je inspireren-pagina.

Marianne Nillesen – De Lange
Zakelijke dienstverlening
E.: M.nillesen-delange@bhv.nl
T.: 06 22 74 4865
Seksuele intimidatie, agressie, geweld en pesten. Helaas komt het vaker voor dan je denkt. Al deze factoren hebben te maken met veiligheid. Of liever gezegd: met het ontbreken van veiligheid. En dat terwijl je als werkgever juist een prettige, veilige werkomgeving voor je medewerkers wil creëren. Gelukkig kun je zelf een hoop doen om de veiligheid op de werkvloer te verhogen. Wij geven je een aantal tips.
> Lees meer over grensoverschrijdend gedrag

 

OMGAAN MET ONGEWENST GEDRAG

Grensoverschijdend gedrag van bezoekers of collega's onderling. Helaas krijg je er regelmatig mee te maken. Het komt vaak voort uit frustratie, stress, een enorm hoge werkdruk of een vervelende privésituatie. Vaak snap je dan ook waar het gedrag vandaan komt, maar dat betekent niet dat je het gedrag moet accepteren. Kadervorming is enorm belangrijk. Maar hoe pak je dat aan?
Wat doe jij tegen ongewenst gedrag?
Wat ben je verplicht te regelen?
Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag Basis
Seksuele intimidatie door klanten of collega's, kleinerende opmerkingen van een leidinggevende, agressief gedrag en zelfs bedreigingen. Allemaal vormen van ongewenst gedrag dat steeds vaker voorkomt. Maar hoe ga je daar op een effectieve manier mee om?
 
Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag Herhaling
Tijdens onze interactieve, praktijkgerichte herhalingscursus Ongewenst gedrag worden je kennis en vaardigheden kort opgefrist. Daarnaast kijken we hoe we je professionele houding verder kunnen ontwikkelen om zo ongewenst gedrag nog effectiever aan te pakken.
 
Ongewenst gedrag
Gesprekstechnieken
Leer de juiste gesprekstechnieken toepassen tijdens bijzondere en onverwachte situaties. Dit draagt bij aan een veilige en prettige leer- en werkomgeving voor iedereen. Door de juiste gesprektechnieken te hanteren krijg je grip op het gesprek en kun je verandering teweeg brengen.  
 
Wij hebben veel ervaring in de zakelijke branche. Ervaring die we graag met je delen. Al onze producten en programma’s hebben we daarom aangepast op jouw organisatie. Qua inhoud en voorbeelden, maar ook op de manier waarop we de stof behandelen. Onze docenten zijn experts die precies weten wat de veiligheidsrisico’s voor jouw organisatie zijn. Op deze pagina hebben we een aantal geschikte trainingen op het gebied van ongewenst gedrag en crisismanagement voor jou geselecteerd. Toch liever ons complete cursusaanbod bekijken?
> Naar het complete aanbod

Crisismanagement

Weet jij wat je moet doen in het geval van een crisis? Om de bedrijfscontinuïteit tijdens een crisis te kunnen borgen moet je voorbereid zijn. Een goede voorbereiding kan het verschil betekenen tussen leven en dood. Of je nu een beginnend Crisis Management Team hebt of al wat meer ervaren bent, wij ondersteunen je met diverse trainingen en workshops.
Lees meer over crisismanagement
Cursus
Basis Crisismanagement
  • Klassikaal en online
  • Ook individueel te volgen
  • 1 lesdag
  • Inclusief scenario-oefeningen
  • Geen ervaring nodig
 
Cursus
Crisismanagement met oefening
  • Minimaal 5 en maximaal 8 deelnemers
  • Voor beginnende en getrainde teams
  • Mogelijkheid om met eigen scenario's te werken
  • 1 dagdeel van 4 uur
  • Certificaat 1 jaar geldig na afronding oefening
 

Advies & begeleiding

Ons brancheteam Zakelijke dienstverlening is specialist in wat er zoal komt kijken bij het organiseren van veiligheid in de zakelijke branche. Kom je er zelf niet uit en wil je graag advies? Of besteed je het regelen van de bedrijfsveiligheid van jouw organisatie graag uit aan iemand die er verstand van heeft? In overleg is veel mogelijk. Wij passen ons graag aan jouw wensen aan.

info@veiligheidstrainingen.nl

024 373 0977
Bel ons terug
.