Trainingen ongewenst gedrag en omgaan met agressie

Hebben jouw werknemers direct contact met klanten, cliënten, patiënten, leerlingen, omstanders of andere burgers? Tijdens dit contact kan het voorkomen dat zij te maken krijgen met ongewenst gedrag, grensoverschrijdend gedrag of agressief gedrag zoals verbale bedreiging, intimidatie, discriminatie en misschien zelfs met fysiek geweld en vernieling. Maar wanneer is er eigenlijk sprake van ongewenst en grensoverschrijdend gedrag, wanneer en hoe treed je op en wat zie je door de vingers?

Veiligheidstrainingen.nl zorgt ervoor dat jouw medewerkers op een veilige en respectvolle manier met mensen kunnen omgaan die afwijkend gedrag vertonen met behoud van de relatie. Tijdens onze trainingen leer je ongewenst gedrag ombuigen naar gewenst gedrag en hoe je moet omgaan en handelen naar onveilige situaties. Bekijk ook onze branchespecifieke oplossingen
Cursus voor jezelf
Leer omgaan met ongewenst gedrag
Groepstraining aanvragen
Incompany vanaf 6 deelnemers

ONGEWENST GEDRAG BASIS- EN HERHALINGSCURSUS

Ongewenst gedrag
basis
Intimidatie, agressie, discriminatie, ongewenst gedrag, kwetsende scheldpartijen: het komt helaas steeds vaker voor. Genoeg reden om met ongewenst gedrag en agressie aan de slag te gaan! In deze trainingen leer je agressief gedrag en intimidatie te herkennen, onder controle te houden en er tegen te handelen. 
 
Ongewenst gedrag
herhaling
In de herhalingscursus ongewenst gedrag worden kennis en vaardigheden uit de basiscursus even kort opgefrist en pakken we verder door. Dit doen we in een praktijkgerichte en interactieve cursus van een halve dag. 
 
Ongewenst gedrag
Gesprekstechnieken
Leer de juiste gesprekstechnieken toepassen tijdens bijzondere en onverwachte situaties. Dit draagt bij aan de profesionele uitstraling van jouw organisatie en hiermee creëer je een veilige, prettige en werkzame sfeer.
 
Ongewenst gedrag
Aanspreken op regels en procedures
Als verantwoordelijke voor het aanspreken op en het navolgen van de organisatie regels en procedures kan het voorkomen dat je te maken krijgt met weerstand of misschien zelfs verbale agressie. In deze trainingen werk je aan je gesprekstechnieken en weerbaarheid en zorg je voor handhaving.
 

Groepstraining

Zijn er binnen jouw organisatie meerdere medewerkers die opgeleid moeten worden? Een optimale samenwerking begint met samen trainen. Laat medewerkers incompany een groepstraining volgen. Dit kan op jullie eigen locatie of een locatie geregeld door ons.
 
 

Branche specifieke trainingen

Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag in het onderwijs
Docenten en andere medewerkers in het onderwijs krijgen steeds vaker te maken met ongewenst gedrag. Wij leren je vaardigheden, tips en tricks om met dit gedrag om te gaan. 
 
Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag in de zorg
Zorgmedewerkers krijgen regelmatig te maken met ongewenst gedrag. In deze cursus leren we je met dit gedrag om te gaan. Uiteraard met behoud van de relatie met de cliënt, patiënt of bezoeker.
 
Ongewenst gedrag
Ongewenst gedrag en diefstalpreventie (retail)
Als medewerker in de retail is ongewenst gedrag, agressie en diefstal dagelijkse kost. In deze cursus leer je een aantal vaardigheden, trips en tricks, zodat je hier op een klantvriendelijke manier mee om leert te gaan. 
 
Ongewenst gedrag
Ongewenst gedrag en gastvrijheid (Horeca)
Als medewerker in de horecabranche loop je extra risico om geconfronteerd te worden met ongewenst gedrag. Gedrag dat misschien zelfs kan uitmonden in agressie. In deze cursus leer je omgaan met één of meerdere gasten die niet meer luisteren met behoud van de gastvrijheid.
 
Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag (beveiliging)
Als verantwoordelijke voor het aanspreken op en het navolgen van de regels en procedures van jouw organisatie kan het voorkomen dat je te maken krijgt met weerstand. In deze training leer medewerkers, klanten en/of bezoekers aan te spreken op het navolgen van de huisregels.
 
ongewenst gedrag
Eerste hulp bij emotioneel letsel/gedrag
Als medewerker bij een gemeente krijg je in de praktijk te maken met mensen en buurtbewoners die soms emotioneel en heftig kunnen reageren. In de training EHBEL leer je als gemeente hier op een verantwoorde en veilige manier mee omgaan. 
 

Welke training is geschikt voor mij?

In functies waarbij je veel contact hebt met mensen komt het helaas steeds vaker voor dat je te maken krijgt met grensoverschrijdend gedrag. Daarom bieden wij trainingen aan waar we je leren omgaan met agressie en ander ongewenst gedrag. Als je nog nooit eerder een soortgelijke training hebt gevolgd, raden we je aan om onze basistraining omgaan met agressie en ander ongewenst gedrag te volgen. In deze cursus leer je hoe je een klant aanspreekt op grensoverschrijdend of agressief gedrag. Ook focussen we op het oplossen van het probleem en behoud van de relatie met de klant.  Hierbij werken we met een trainingsacteur, zodat je het omgaan met agressief gedrag in de praktijk kunt oefenen. Lees hier wat de meerwaarde is van het oefenen met een professionele trainingsacteur.

Als je al eerder een basistraining hebt gevolgd, kun je onze herhalingscursus volgen. In deze cursus focussen we op het verbeteren van je professionele houding om ongewenst gedrag nog effectiever aan te pakken.

Als je dieper in wilt gaan op de verschillende aspecten van omgaan met agressie en ander ongewenst gedrag, dan kun je onze trainingen aanspreken op regels en procedures en gesprekstechnieken volgen.
 

Een training ongewenst gedrag in jouw branche


 

Ongewenst gedrag in de retail

Veiligheidstrainingen.nl biedt ook trainingen aan die focussen op een specifieke branche. Wanneer je in de retail werkt, is de kans groot dat je een keer te maken krijgt met diefstal, agressie en ongewenst gedrag. Dus het is erg belangrijk dat je weet hoe je hier mee om kunt gaan, terwijl je op hetzelfde moment klantvriendelijk blijft. Dat leer je in onze training omgaan met ongewenst gedrag en diefstalpreventie.
 

Grensoverschrijdend gedrag in de horeca

Ook in de horeca kun je met verschillende vormen van ongewenst gedrag te maken krijgen. Eisend gedrag en agressie in de horeca is de afgelopen jaren toegenomen en het is daarom belangrijk dat horecapersoneel weet hoe ze hier mee om moeten gaan om hun eigen veiligheid en die van hun gasten te waarborgen. Voor horecapersoneel is de training ongewenst gedrag en gastvrijheid in de horeca de beste keuze. In deze training focussen we ook op agressief en ongewenst gedrag bij de 4 D's: drank, drugs, dolheid en drukte.
 

Omgaan met agressie en ander ongewenst gedrag als beveiliger

Als je een beveiligingsfunctie hebt, heb je een grote verantwoordelijkheid voor de veiligheid van bezoekers of medewerkers. Je krijgt vaak te maken met agressief gedrag, maar ook met drugsgebruik of zelfs bezoekers met een wapen. Daarom is het belangrijk dat je een goede training hebt gehad. In de training omgaan met ongewenst gedrag voor beveiligers worden verschillende vormen van ongewenst en agressief gedrag behandeld en leer je hoe je hier mee om moet gaan. Ook focust deze training op spanningscontrole: hoe blijf je professioneel handelen in stressvolle situaties. In deze training worden praktijksituaties geoefend, zodat je optimaal bent voorbereid.
Cursus voor jezelf
Leer omgaan met ongewenst gedrag
Cursus voor jouw organisatie
Vrijblijvende offerte aanvragen

info@veiligheidstrainingen.nl

024 373 0977
Bel ons terug
.